درباره اهمیت و 5 مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی
امروزه، امکان داشتن یک فروشگاه اینترنتی به یکی از اصلیترین و مؤثرترین راههای توسعه کسب کار از طریق اینترنت تبدیل شده است. این فناوری نه تنها اهمیت جهانی شدن بازار را برای صاحبان کسب و کار روشن میکند، بلکه مزایای بسیاری نیز به همراه دارد. از مزایای اصلی فروشگاه آنلاین میتوان به دسترسی به بازارهای بینالمللی، کاهش هزینهها، انعطافپذیری زمانبندی، بهبود تجربه مشتری و دسترسی به آمار و تحلیل دقیق اشاره کرد.
با طراحی یک فروشگاه آنلاین، کسب و کارها میتوانند با انقلاب دیجیتال همگام شده و انواع محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین عرضه کنند. بهترین زمان برای شروع ایجاد فروشگاه آنلاین اکنون است، زیرا همه جا دیجیتال شده و این فرصت را برای کسب و کارها فراهم میآورد تا رونق بیشتری برای خود ایجاد کنند و از سوددهی بیشتری بهرهمند شوند.
چرا خریدار و فروشنده هردو از فروشگاه اینترنتی نفع می برند
آنلاین مارکت، یک چشمانداز عالی و جذاب برای کسب و کارها به نمایش میگذارد. در دوران اخیر، درصد خریدهای انجام شده از طریق اینترنت برای همه دستههای خدمات، محصولات اساسی و سرگرمی به طرز قابل توجهی افزایش یافته است و مشتریان خرید از فروشگاههای الکترونیکی را با تمام وجود ترجیح میدهند.
مشتریان محصولات یا خدمات مد نظر خود را با آسانی، راحتی و سرعت بالا از طریق اینترنت خریداری میکنند. همچنین،یک فروشگاه آنلاین با ارائه تخفیفها، پیشنهادات و امکانات ویژه، تجربه خرید مشتریان را تغییر میدهد و جذابیت خرید از اینترنت را برای آنها بیشتر میکند.
معمولا یک فروشگاه مبتنی بر وب بازار وسیعی از مشتریان را ایجاد کرده و امکان دستیابی به محدودهها و مرزهای جدید را فراهم میسازد. از طرف دیگر، با کاهش هزینهها و انعطافپذیری زمانبندی، فروشگاه آنلاین، به بهرهوری کسب و کارها میافزاید و به رشد پایدار آن نیز کمک میکند.ایجاد فروشگاه اینترنتی برای کسب و کار، نه تنها اهمیت فراوانی دارد بلکه باعث ظهور مزایایی فراگیر و جذاب برای مشتریان و صاحبان کسب و کار میشود که بدون شک، موجب پیشرفت و رسیدن به اوج موفقیت خواهد شد.
1. ذخیره منافع مصرف کنندگان از طریق فروشگاه آنلاین
- خرید از بین انواع محصولات با قیمت های مختلف
- به دست آوردن اطلاعات دقیق در مورد هر محصول
- آنها را قادر می سازد محصولات را با هم مقایسه کنند.
- امکان پرداخت آنلاین ایمن .
- محصولات را درب منزل تحویل می گیرند.
- صرفه جویی در زمان و تلاش آنها برای بهترین انتخاب.
2. منافع آنلاین شاپ ها برای صاحبان مشاغل
- برند خود را به صورت آنلاین بسازید و رشد دهید.
- جمع آوری داده های مشتریان و هدف قرار دادن مجدد آنها.
- رسیدن به یک پایگاه مشتری بزرگ ( صرف نظر از زمان یا مکان )
- ایجاد روابط قوی با مشتریان و جلب وفاداری و اعتماد آنها.
- بازدهی سرمایه گذاری بالا در فروشگاه های الکترونیک.
آیا تفاوتی بین وب سایت و فروشگاه آنلاین وجود دارد؟
ممکن است برخی افراد ؛ وب سایت و فروشگاه آنلاین را اشتباه بگیرند و فکر کنند که هیچ تفاوتی وجود ندارد، بنابراین من سعی می کنم به سادگی تفاوت را برای شما توضیح دهم.
فروشگاه اینترنتی یک پلتفرم یا وب سایتی است که از طریق آن می توانید در نتیجه خرید و فروش محصولات یا خدمات از طریق اینترنت به سود برسید.
- سبد خربد : آنلاین شاپ در واقع یک بازار دیجیتال است که دارای یک سبد خرید مجازی است.
- پرداخت : دارای روش های پرداخت و ویژگی پرداخت الکترونیکی است.
- حمل و نقل : امکان ارسال محصولات به محل مورد نظر را دارد.
این ها مهم ترین ویژگی های برجسته یک سایت با امکان خرید یا فروش محصولات اینترنتی است در حالی که یک وب سایت گروهی از صفحات متصل به یکدیگر در اینترنت است که محتوای مفیدی مانند مقالات و وبلاگ ها را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. وب سایت نمایه ای از شرکت ها است که فعالیت ها و خدمات خود را به نمایش می گذارند.
پس از اینکه تفاوت فروشگاه اینترنتی و وب سایت را دانستید، اکنون ویژگی های موجود در فروشگاه اینترنتی را توضیح خواهیم داد.
مزیت های فروشگاه اینترنتی چیست؟
فروشگاههای الکترونیکی، به عنوان یک پدیده رو به رشد در دنیای مدرن، نقش بسیار مهمی در تجارت آنلاین و رونق اقتصادی ایفا میکنند. این فروشگاهها را میتوان به دو دسته اصلی، یعنی محصولات و خدمات، تقسیمبندی کرد. در هر دسته، انواع گستردهای از کالاها و خدمات ارائه میشود که از محصولات اساسی، سرگرمیها، لوازم الکترونیکی و پوشاک تا خدمات مالی، آموزشی و مشاورهای متنوعی را در بر میگیرد.
هر یک از این دستهها با توجه به نیازها و تمایلات مخاطبان ، جذابیت و اهمیت خود را دارند و در کنار هم، تشکیل دهنده تالاری گسترده و متنوع از انتخابها برای مشتریان هستند. در ادامه این مقاله، به بررسی اهمیت و ویژگیهای هریک از این دستهها خواهیم پرداخت و مزایا و فرصتهایی که به کسبوکارها و مصرفکنندگان ارائه میدهند را بررسی خواهیم کرد.
1. فروشگاه های اختصاص داده شده به فروش کالاها و محصولات
این نوع فروشگاه رایج ترین است، زیرا به فروش کالاهای مختلف از طریق اینترنت مانند پوشاک، لوازم الکترونیکی و مواد غذایی اختصاص دارد.
فروشگاه هایی وجود دارند که محصولات متنوعی را در یک فروشگاه به فروش می رسانند. معروف ترین نمونه آن فروشگاه آمازون است که در زمینه انواع پوشاک، لوازم الکترونیکی، محصولات غذایی و لوازم خانگی تخصص دارد، زیرا طبقه بندی های مختلفی از محصولات را ارائه می دهد.
فروشگاه های دیگر در فروش دسته خاصی از محصولات تخصص دارند، به عنوان مثال فروشگاهی که فقط در فروش انواع محصولات الکترونیکی تخصص دارد، فروشگاهی که فقط به فروش تجهیزات ورزشی اختصاص دارد یا فروشگاهی که فقط در فروش لباس زنانه تخصص دارد را می وتنا به عنوان نمونه هایی از یک فروشگاه متخصص در یک زمینه برشمرد.
2. فروشگاه های اختصاص داده شده به فروش و ارائه خدمات مختلف
آنها فروشگاه هایی هستند که به ارائه خدمات خاص مانند خدمات رزرو پرواز و پروازهای داخلی و فروشگاه هایی اختصاص داده شده به ارائه خدمات پزشکی مانند رزرو کلینیک، مشاوره و سفارش دارو و سایر فروشگاه هایی که به ارائه خدمات مختلف اختصاص دارند.
در اینجا 3 نمونه از فروشگاه های اینترنتی آورده شده است
به طور عمومی فروشگاههای اینترنتی میتوانند در دستههای مختلف محصولات و خدمات فعالیت کنند. در زیر، سه نمونه از فروشگاههای اینترنتی مختلف ذکر شده است:
1. فروشگاه اینترنتی فروش محصولات زیبایی و مراقبت های بهداشتی
یکی از معروف ترین نمونه های فروشگاه های اینترنتی، فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی مانند محصولات مراقبت از پوست و مو و غیره است. ایده فروش محصولات آرایشی و بهداشتی به طور کلی ایده بسیار سودآوری است و به دلیل حضور قشر بزرگی از بانوان علاقه مند به این نوع محصولات، از محبوبیت بالایی برخوردار است.
یکی از بهترین اقداماتی که صاحبان این فروشگاهها انجام میدهند، تلاش برای ارائه محصولات از شرکتها و برندهای معروف است که این فروشگاهها را به منبعی برای اطمینان تبدیل میکند.
2. فروشگاه اینترنتی فروش لباس بچه گانه
یکی دیگر از ایده های سودآور، طراحی یک فروشگاه لباس بچه گانه است، زیرا اکثر مادران ترجیح می دهند برای صرفه جویی در وقت ، خرید اینترنتی انجام دهند.
بهترین چیز برای آنها این است که آنچه را که برای فرزندانشان مناسب است با بهترین قیمت انتخاب کنند، بدون اینکه بچه ها را بیرون ببرند و زمان زیادی را صرف خرید خارج از منزل کنند.
بنابراین مادر میتواند فرزندانش را از طریق اینترنت به یک تور ببرد، فروشگاهها را جستجو کند و لباسهایی را انتخاب کند که مناسب باشد. تنها چیزی که نیاز دارد این است که فقط سایز بچههایش را تعیین کند، سپس لباس را انتخاب کند و هزینه را پرداخت کند.
3. فروشگاه اینترنتی فروش وسایل الکترونیکی
محصولات الکترونیکی مانند تلفن های هوشمند و لوازم جانبی آن، تبلت ها، ساعت های هوشمند و لوازم جانبی کامپیوتر به ویژه پس از انقلاب دیجیتال تقاضای زیادی دارند. افزایش تقاضا منجر به گسترش فروشگاه های الکترونیکی شد که این نوع محصولات را ارائه می دهند.
پس از نمایش 3 نمونه محبوب از فروشگاه های آنلاین، اکنون به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید که از طریق آن آنچه را که می خواهید بفروشید و به سود بالایی برسید.
چگونه می توانید یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید
اکنون مراحل ایجاد فروشگاه آنلاین خود را به شما نشان خواهیم داد:
- در ابتدا باید نوع فروشگاهی را که می خواهید ایجاد کنید مشخص کنید و ایده روشنی در مورد آنچه می خواهید به مشتریان ارائه دهید و نحوه ارائه محصولات داشته باشید.
- مخاطبی را که هدف قرار می دهید، ویژگی ها، گرایش ها و علایق آن را مشخص کنید.
- شناسایی فروشگاههای رقبا که محصولات یا خدماتی مشابه ایده شما ارائه میدهند، تجزیه و تحلیل آنها، و دانستن اینکه چه شیوههایی را در فروشگاههای خود انجام میدهند.
- طراحی فروشگاه اینترنتی، انتخاب نام دامنه و رزرو دامنه، هاست و گواهینامه “ SSL ”.
- یکی از بهترین روش ها استفاده از شرکتی است که در راه اندازی فروشگاه های دیجیتال تخصص دارد .
- سیستم پرداخت را در فروشگاه خود راه اندازی کنید و در اینجا باید بیش از یک روش پرداخت ارائه دهید.
- شروع به افزودن محصولات به فروشگاه کنید و باید توجه داشته باشید که محصولات را به صورت دقیق و ساده توصیف کرده و تصاویری که محصول را نشان می دهد درج کنید.
- شروع به تبلیغ فروشگاه از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی و موتورهای جستجو کنید تا به فروش و سود برسید.
عوامل موفقیت فروشگاه اینترنتی شما
در اینجا عواملی وجود دارد که به موفقیت فروشگاه شما کمک می کند :
- برای ارائه یک طراحی حرفه ای، یک سیستم مدیریت محتوای آسان برای مرورگر و بارگیری سریع برای ویترین فروشگاه خود با تمام صفحات آن تلاش کنید.
- تمام دستورالعملهای مربوط به فرآیند خرید مشتری در فروشگاه خود، از جمله روش خرید و پرداخت، سیستم حمل و نقل و سیاست بازگشت را روشن کنید.
- یک توضیح کوتاه و ساده بنویسید که مشخصات محصولات موجود در فروشگاه را نشان دهد.
- افزودن تصاویر محصولات با کیفیت بالا برای جذب مشتریان برای خرید.
- تقسیم فروشگاه به بخش های طبقه بندی شده بر اساس محصولات برای سهولت در مشاهده و خرید محصولات برای مشتری.
- ایجاد شراکت با برندهای معروفی که محصولات خود را در فروشگاه شما ارائه می کنند تا اعتماد مشتری به فروشگاه شما افزایش یابد.
- یک برنامه بازاریابی واضح برای بازاریابی فروشگاه خود از طریق روش های مختلف بازاریابی ایجاد کنید.
- فروشگاه را طوری پیکربندی کنید که در نتایج اولیه موتور جستجو ظاهر شود تا مطمئن شوید که مشتریان وارد فروشگاه شما می شوند و فروش بیشتری به دست می آورند.
- ارائه خدمات مشتریان متمایز به مشتریان خود، که وفاداری آنها را به فروشگاه شما افزایش می دهد زیرا آنها ترجیح می دهند خدمات متمایز را دریافت کنند و در نتیجه فروش و سود شما را افزایش دهند.
- به نظرات و بازخوردهای مشتریان در مورد محصولات پاسخ دهید و برای افزایش وفاداری آنها نسبت به فروشگاه خود از آنها پشتیبانی دائمی کنید.
- افزودن صفحات رسانه های اجتماعی به فروشگاه به طوری که مشتریان بتوانند به راحتی به شما دسترسی داشته باشند و با شما ارتباط برقرار کنند.
کدام یک را انتخاب می کنید، فروشگاه سنتی یا فروشگاه اینترنتی؟
گاهی اوقات در این مورد سردرگم می شوید و متعجب می شوید که کدام یک از آنها بهتر است و ممکن است انتخاب شما به فروشگاه سنتی بیفتد، اما اجازه دهید بدون تعصب به یک نوع نسبت به نوع دیگر برای شما توضیح دهم که هر کدام معایب و مزایای خود را دارند.
در ابتدا، فروشگاه اینترنتی شما را قادر می سازد تا در جریان تحولات فناوری در بازارهای اقتصادی قرار بگیرید و دسترسی به مشتریان را بدون محدودیت مکان تسهیل می کند.
از سوی دیگر نمیتوان از ضرورت حضور فروشگاههای سنتی در بازارها غافل شد، زیرا این فروشگاهها حضور ما را در بازارهای جهانی تشکیل میدهند و برخی فعالیتها علاوه بر فروشگاه سنتی مستلزم وجود فروشگاه الکترونیکی است.
هنگام انتخاب بین این دو نوع، مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
هزینه تاسیس و هزینه های دوره ای : هزینه تاسیس فروشگاه های سنتی بسیار بالاست، علاوه بر وجود هزینه های دوره ای و هزینه های بازاریابی بالا بر خلاف نوع دیگر که با کمبود این هزینه ها مشخص می شود.
هدف قرار دادن مشتریان : فروشگاه های سنتی مخاطبان واقع در یک منطقه جغرافیایی محدود را هدف قرار می دهند، در حالی که فروشگاه آنلاین به شما کمک می کند دامنه فروشگاه را گسترش دهید و مشتریان را از سراسر جهان هدف قرار دهید.
تنوع محصولات : فروشگاه اینترنتی محصولات متنوعی دارد و شما می توانید محصولات اورجینال را برای برندهای معروف تهیه کنید.
مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی با اصفهان سایت
یکی از بهترین شرکت های طراحی فروشگاه اینترنتی است که ما در تلاش هستیم تا یک طراحی حرفه ای ارائه دهیم که راه حل های یکپارچه و نوآورانه ای را در اختیار شما قرار دهد که باعث می شود شما خرید و فروش را با سهولت کامل در فروشگاه خود مدیریت کنید و موارد زیر را در اختیار شما قرار می دهیم. :
- طراحی جذابی که مناسب مشتریان هدف شماست و به انواع دستگاه ها پاسخگو است.
- ارائه یک کنترل پنل یکپارچه که به شما امکان می دهد فروشگاه را مدیریت کنید، سفارشات خرید، محموله ها، موجودی کالا را اضافه کنید، و گزارش های فروش و مشتریان را مشاهده کنید.
- فروشگاه خود را در برابر هک و جعل هویت با استفاده از گواهی SSL ایمن کنید .
- ارائه سبد خرید و سیستم پرداخت آنلاین در فروشگاه شما، سیستم کوپن و برنامه وفاداری مشتری.
- ارائه ویژگی ” چت زنده ” که به شما امکان می دهد بهترین پشتیبانی را از مشتریان خود ارائه دهید.
- ارائه دامنه مناسب برای فعالیت و میزبانی شما در سرورهای ما.
به شما: بهترین سایت برای ایجاد فروشگاه آنلاین .
نتیجه
مزایای فروشگاه آنلاین برای کارآفرینان بسیار زیاد است، زیرا به گسترش دامنه تجارت، دور زدن مناطق محدود جغرافیایی، دستیابی به مشتریان بیشتر و دستیابی به سود بیشتر کمک می کند.
با طراحی یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای برای کسب و کار خود، قادر خواهید بود محصولات و خدمات خود را بفروشید و به طور موثر و واقعی در بازار اینترنت حضور داشته باشید.
متداول ترین سوالات
مهم ترین عواملی که به موفقیت فروشگاه شما کمک می کند چیست؟
سهولت در مرور و سرعت دانلود به منظور ارائه یک فرآیند خرید لذت بخش برای مشتریان، علاوه بر طراحی حرفه ای برای جلب نظر مشتریان شما و ماندگاری در ذهن آنها و پشتیبانی از مشتریان و متمایز شما -خدمات فروش از طریق تیم کاری با تجربه در امر معامله یکی از مهمترین مواردی است که باید در فروشگاه خود ارائه دهید.
آیا تفاوتی بین وب سایت و فروشگاه اینترنتی وجود دارد؟
فروشگاه اینترنتی بستری است که از طریق آن محصولات و خدمات به نمایش گذاشته و به فروش می رسد و از ویژگی پرداخت الکترونیکی قیمت محصولات خریداری شده توسط مشتریان برخوردار است. در حالی که وب سایت متشکل از گروهی از صفحات متصل به یکدیگر در اینترنت است و ممکن است نمایه ای از شرکت ها باشد که فعالیت ها، خدمات و کارهای قبلی آنها را نشان می دهد.
چگونه می توانم یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنم؟
برای شروع ایجاد یک فروشگاه اینترنتی ابتدا باید نوع فروشگاه و محصولاتی که در آن در اختیار مشتریان خود قرار می دهید را مشخص کنید و شرکتی را انتخاب کنید که متخصص طراحی فروشگاه باشد. سپس، باید دامنه و هاست را رزرو کنید و سیاست پرداخت، حمل و نقل، ذخیره سازی و بازگشت فروشگاه خود را مشخص کنید.
دیدگاهتان را بنویسید